H GLA, το πρώτο compact SUV της Mercedes, μπαίνει στο δεύτερο κύκλο της παρουσίας της και εμφανίζεται ακόμα καλύτερη
προσθέτωντας στα στοιχεία που την έκαναν ιδιαίτερα επιτυχημένη την ανανεωμένη εμφάνιση και τον καινούργιο high tech εξοπλισμό.
Αισθητικά, παρόλο που οι αλλάγες είναι μικρής κλίμακας καθώς η εικόνα της GLA είναι ιδιαίτερα χαρισματική, o off road προσανατολισμός της είναι πλέον ακόμα πιο έντονος και στοχευμένος,
χάρη στις αλλαγές στη μάσκα και στους προφυλακτήρες, αλλά και σε συγκεκριμένα σημεία του αμαξώματος. Οι επεμβάσεις των μηχανικών και των σχεδιαστών της Mercedes είναι μεν διακριτικές αλλά και απόλυτα επιτυχημένες και ουσιαστικές. Ειδικά το τελευταίο φαίνεται και από τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,28, από 0,29 που ήταν έως τώρα.
Αλλαγές έχουν γίνει και στους προβολείς, που μπορούν να είναι και φουλ LED, ενώ LED είναι και τα πίσω φώτα, με τη λειτουργία Multilevel, η οποία προσαρμόζει τη φωτεινότητά τους στις εξωτερικές συνθήκες, ώστε και να γίνονται άμεσα αντιληπτά και να μην ενοχλούν όσους ακολουθούν.
Γενικά η νέα GLA εμφανίζεται πλέον ακόμα πιο high tech, καθώς ο εξοπλισμός της μπορεί να περιλαμβάνει π.χ. κάμερα 360 μοιρών, στοιχείο μοναδικό για την κατηγορία που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο πέρα από την άσφαλτο, μιας και ο οδηγός έχει μια πλήρη εικόνα του χώρου στον οποίο κινείται. Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι και το Hands Free Access, το αυτόματο δηλαδή άνοιγμα και κλείσιμο της 5ης πόρτας με την κίνηση του ποδιού, που αυξάνει κατακόρυφα την πρακτικότητα.
Φυσικά και το πιο μικρό των SUV της Mercedes μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα διαθέσιμα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, έχοντας ως στάνταρ τόσο το «Active Brake Assist» (Ενεργητική υποβοήθηση πέδησης) όσο και το «Attention Assist». To πρώτο προειδοποιεί τον οδηγό όταν δεν υπάρχει επαρκής απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και, εάν χρειάζεται, επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο, ώστε να αποτρέψει τη σύγκρουση ή να ελαχιστοποιήσει τις συνέπειές της. Το δεύτερο ανιχνεύει χαρακτηριστικά σημάδια υπνηλίας, μιας από τις κύριες αιτίες ατυχημάτων παγκοσμίως, αξιολογώντας την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού και προειδοποιώντας τον ότι κινδυνεύει να αποκοιμηθεί.
Το παρόν δίνουν και οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ ο έλεγχος των πάντων γίνεται μέσω της εξαιρετικά λεπτής και ευανάγνωστης ελεύθερης οθόνης των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.
Ο εμπλουτισμός του εξοπλισμού ασφάλειας, υποβοήθησης, άνεσης και διασύνδεσης συνδυάζεται με μια αναβάθμιση των υλικών που χρησιμοποιούνται στον εσωτερικό διάκοσμο, με περισσότερες χρωμιωμένες λεπτομέρειες καθώς και με νέες επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες. Παράλληλα τα διαθέσιμα πακέτα εξοπλισμού έχουν γίνει ακόμα πιο πλήρη, ενώ ακόμα μεγαλύτερες είναι και οι δυνατότητες προσωποποίησης.
Η γκάμα των κινητήρων της GLA είναι από τις πιο πλήρεις όχι μόνο στην κατηγορία των κόμπακτ SUV αλλά συνολικά. Κι αυτό γιατί διαθέτει σύνολα βενζίνης και πετρελαίου που εκτείνονται από τους 109 μέχρι και τους 381 ίππους.
Ο βασικός diesel είναι ο τετρακύλινδρος των 1.461 κυβικών και των 109 ίππων της GLA 180 d, που διακρίνεται ιδιαίτερα για την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωσή του, ειδικά σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT με τις 7 σχέσεις (από 3,9 έως 4,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 από 103 έως 109 γραμμάρια το χιλιόμετρο). Στη βάση των συνόλων βενζίνης ο turbo των 1.595 κυβικών και των 122 ίππων της GLA 180, που εξασφαλίζει ιδιαίτερα ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 σε 9,0 δεύτερα, τελική ταχύτητα 200 χλμ./ ώρα), ενώ καινούργια προσθήκη είναι το σύνολο των 184 ίππων της GLA 220 4MATIC
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Mercedes-AMG GLA 45 4ΜΑTIC, η οποία κινείται από τον ισχυρότερο κινητήρα παγκοσμίως στην κλάση των 1.991 κυβικών. Ο κατασκευασμένος στο χέρι από έναν και μόνο μηχανικό, ο οποίος βάζει και την υπογραφή του, τετρακύλινδρος κινητήρας αποδίδει 381 ίππους, συνδυάζεται στάνταρ με το ειδικό εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT DCT και εξασφαλίζει στην GLA 45 4ΜΑTIC επιδόσεις που θα κολάκευαν ακόμα και υπερ- αυτοκίνητα (0-100 σε 4,4 δεύτερα, τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ ώρα).
Η top GLA διαφοροποιείται και οπτικά, ενώ προσαρμοσμένα στις κορυφαίες για την κατηγορία της επιδόσεις είναι τόσο τα φρένα όσο και η ανάρτησή της. Με τη χαμηλωμένη, πιο σπορ ανάρτηση AMG Ride Control ή το πακέτο δυναμικής οδήγησης, η GLA 45 4MATIC γίνεται ένα με το δρόμο, εξασφαλίζοντας αφ’ ενός την πιο εντυπωσιακή εμφάνιση του αυτοκινήτου, αφ’ ετέρου ακόμα περισσότερες δυνατότητες κίνησης πέρα από την άσφαλτο.
Οι τιμές της νέας Mercedes-Benz GLA ξεκινούν από τις 27.850 ευρώ για την GLA 180 και από τις 34.110 ευρώ για την GLA 180 d, ενώ η κορυφαία Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC κοστολογείται από 68.370 ευρώ.